Mam kota na punkcie mleka Drukuj
piątek, 25 stycznia 2013 22:04

Dnia 24 styczna br. w Katowicach odbył się brefing w ramach kampanii ,,Mam kota na punkcie mleka”. Celem programu jest zwiększenie świadomości znaczenia mleka i jego przetworów w diecie dzieci i młodzieży. Katowice to jedno z 20 miast, które zostało objęte programem. Do tej pory zaproszono 600 szkół z całej Polski, w tym 20 właśnie z Katowic. Do programu może przystąpić każda zainteresowana szkoła.

Program ,,Mam kota na punkcie mleka” to coś więcej niż zwykła kampania reklamowa promująca mleko. Działania opierają się przede wszystkim na odpowiednim połączeniu wartości edukacyjnych i rozrywkowych, a także wykorzystaniu bieżących trendów wśród dzieci. Inicjatorem kampanii jest Polska Izba Mleka oraz Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Akcja potrwa trzy lata i jest finansowana ze środków Unii Europejskiej, Rządu Rzeczpospolitej oraz Funduszu Promocji Mleka.

W brefingu udział wziął Dyrektor OT ARR w Katowicach Tomasz Żabiński jednocześnie wiceprezes ZP PSL w Katowicach, który w trakcie swojego wystąpienia przedstawił sytuację w woj. śląskim w zakresie realizacji mechanizmu ,,Dopłat do spożycia mleka i przetworów mlecznych w placówkach oświatowych” oraz programu ,,Owoce w szkole”. Udzielił również wywiadu do Radia eM, RMF MAXXX, ESKA. Wśród obecnych na brefingu byli m. in.: koordynator lokalny programu, dietetyk, przedstawiciele Polskiej Izby Mleka, Agencji M&CC, portalu Katowice, media oraz prezes Zarządu Powiatowego Polskiego Stronnictwa Ludowego w Katowicach Leszek Boniewski.